Veel gestelde vragen

Hier kunt u de veel gestelde vragen en antwoorden vinden.

Vragen Klanten

Veel gestelde vragen
klanten.

Vragen Donateurs

Veel gestelde vragen
donateurs.

Vragen Vrijwilligers

Veel gestelde vragen
vrijwilligers.

Veel gestelde vragen klanten

Zijn de producten die ik ontvang verantwoord om te eten?

De uitgegeven producten worden ons ter beschikking gesteld en voldoen aan de normen. U kunt deze normen vinden op de website van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Voedselbank Oldambt wordt jaarlijks gekeurd en heeft het voedselveiligheidscertificaat “groen”. Op verpakkingen staat een “datum”. Een TGT (te gebruiken tot) datum geven we niet meer uit maar kan bij u thuis nog best goed zijn.

Moet de volkskredietbank je financiën regelen?

Nee, bij veel mensen is dat wel het geval, maar het is niet noodzakelijk.

Wordt mijn pakket ook bij me thuis bezorgd?

De voedselbank bezorgt geen pakketten aan huis. U kunt uw pakket bij het voor u bestemde uitgiftepunt persoonlijk in ontvangst nemen.

Waar kan ik een pakket ophalen?

Voedselbank Oldambt verstrekt in de gemeenten Oldambt en Pekela voedselpakketten. Na het intakegesprek krijgt u van ons te horen waar u uw pakket in ontvangst kan nemen.

Moet je schulden hebben om in aanmerking te komen voor een voedselpakket?

Nee, als het nettobedrag van de inkomsten min de uitgaven onder de norm zijn, komt u in aanmerking voor een voedselpakket.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een voedselpakket?

Op de site van voedselbankennederland worden de bedragen genoemd wanneer iemand in aanmerking kan komen voor een voedselpakket. Het zijn de landelijk gestelde normen. Daarbij maakt het niet uit of de volkskredietbank de financiën regelt of dat u een koophuis heeft.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet kan komen halen?

Er kunnen omstandigheden zijn waardoor u niet in staat bent uw pakket op te halen.  Neem dan voor de dag van uitgifte contact met ons op via:  info@azzur.nl, tel. (0597)792011 of een app (06-33910182).
Wij doen wekelijks ons best om een pakket samen te stellen, we vragen van u om uw uiterste best te doen het te halen.  Als u drie keer zonder opgaaf van reden uw pakket niet hebt opgehaald, dan gaan wij er van uit dat u het niet meer nodig hebt en vervalt de aanmelding.
Na drie maanden kunt u zich weer opnieuw aanmelden.

Hoe kan ik een voedselpakket aanvragen?

Door het aanmeldformulier op deze site in te vullen. Een medewerker van stichting Azzur neemt contact met u op.

Veel gestelde vragen Donateur

Heeft Stichting Voedselbank Oldambt een ANBI verklaring?

Ja.

Waar wordt het geld voor gebruikt?

De financiële middelen komen geheel ten goede aan het kunnen verstrekken van voedselpakketten. Kosten voor huur, opslag en vervoer van de goederen. De stichting heeft geen betaalde krachten in dienst, alleen vrijwilligers.

Beschikt de voedselbank over koeling en vriescapaciteit?

De voedselbank beschikt over een goede koel- en vriescel. De koelketen wordt tot het moment dat u het ontvangt niet onderbroken

Welke goederen heeft de voedselbank nodig?

De voedselbank verstrekt wekelijks voedselpakketten aan cliënten. Het zijn zo veel mogelijk basisproducten en persoonlijke verzorgingsmiddelen, maar ook groente en fruit is welkom. “huisgemaakte” producten mogen we, hoe goed ze ook zijn, vanuit de voedselveiligheid voorwaarden niet uitgeven. De algemene normen voor bewaring en vervoer van voedingsmiddelen zijn ook op ons van toepassing. Neem bij vragen gerust contact met ons op.

Veel gestelde vragen Vrijwilliger

Wat wordt er van mij als vrijwilliger verwacht?

Er volgt op een aanmelding als vrijwilliger altijd een oriënterend gesprek waarin zowel de aard van het werk als wat we van elkaar kunnen verwachten ter sprake komt.
Als we onderling overeenstemming hebben bereikt, wordt er een vrijwilligersovereenkomst opgesteld. We gaan uit van het standpunt dat vrijwillig niet vrijblijvend is.
We moeten op elkaar kunnen rekenen.
Share This