Veelgestelde vragen

Hier kunt u veelgestelde vragen en antwoorden vinden

Veelgestelde vragen klanten

Zijn de producten die ik ontvang verantwoord om te eten?

De uitgegeven producten voldoen aan de normen. Deze normen staan op de website van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Voedselbank Oldambt wordt jaarlijks gekeurd en heeft het voedselveiligheidscertificaat ‘groen’. Op verpakkingen staat een datum. Na een TGT (te gebruiken tot)-datum geven we niet meer uit maar het product kan bij u thuis nog best goed zijn.

Moet de volkskredietbank je financiën regelen?

Nee, bij veel mensen is dat wel het geval, maar het is niet noodzakelijk.

Wordt mijn pakket ook bij me thuis bezorgd?

De voedselbank bezorgt geen pakketten aan huis. U kunt uw pakket bij het voor u bestemde uitgiftepunt persoonlijk in ontvangst nemen.

Waar kan ik een pakket ophalen?

In de gemeenten Oldambt en Pekela. Na het intakegesprek krijgt u van ons te horen waar u uw pakket in ontvangst kan nemen.

Moet je schulden hebben om in aanmerking te komen voor een voedselpakket?

Nee, als het nettobedrag van de inkomsten min de uitgaven onder de norm zijn, komt u in aanmerking voor een voedselpakket.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een voedselpakket?

Op de site van voedselbankennederland worden de bedragen genoemd wanneer iemand in aanmerking kan komen voor een voedselpakket. Het zijn landelijk gestelde normen. Daarbij maakt het niet uit of de volkskredietbank de financiën regelt of dat u een koophuis heeft.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet kan komen halen?

Er kunnen omstandigheden zijn waardoor u niet in staat bent uw pakket op te halen. Neem dan voor de dag van uitgifte contact met ons op via:  info@azzur.nl of 0597 788705.
Wij doen ons best om een pakket samen te stellen, we vragen van u om uw uiterste best te doen het te halen.  Als u twee keer zonder opgaaf van reden uw pakket niet hebt opgehaald, dan gaan wij ervan uit dat u het niet meer nodig hebt en vervalt de aanmelding.
Na drie maanden kunt u zich weer opnieuw aanmelden.

Hoe kan ik een voedselpakket aanvragen?

Door het aanmeldformulier op deze site in te vullen. Een medewerker van stichting Azzur neemt contact met u op.

Veel gestelde vragen donateurs

Heeft Stichting Voedselbank Oldambt een ANBI verklaring?

Ja.

Waar wordt het geld voor gebruikt?

De financiële middelen komen geheel ten goede aan het verstrekken van voedselpakketten, zoals huur, opslag en vervoer van de goederen. De stichting heeft geen betaalde krachten in dienst, alleen vrijwilligers.

Beschikt de voedselbank over koeling en vriescapaciteit?

Ja, de voedselbank beschikt over een goede koel- en vriescel.

Welke goederen heeft de voedselbank nodig?

De volgende producten zijn meer dan welkom bij ons:

Pasta, groenten in blik, alle soorten koffie (gemalen) bonen en Senseo pads.
Soep in blik of zak, houdbare melk, rijst, fruit in blik.
Verschillende soorten thee, suiker en luiers vooral de kleine maten.

De algemene normen voor bewaring en vervoer van voedingsmiddelen zijn ook op ons van toepassing.
Neem bij vragen gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen vrijwilligers

Wat wordt er van mij als vrijwilliger verwacht?

Er volgt op een aanmelding als vrijwilliger altijd een oriënterend gesprek waarin zowel de aard van het werk als wat we van elkaar kunnen verwachten ter sprake komt.
Als we onderling overeenstemming hebben bereikt, wordt er een vrijwilligersovereenkomst opgesteld. We gaan uit van het standpunt dat vrijwillig niet vrijblijvend is.
We moeten op elkaar kunnen rekenen.

Share This